Анкета автора(ов)
Фамилия, имя, отчество, учёная степень, звание, должность. Полное и сокращённое наименование организации, адрес организации. | Рябов О.Р. – кандидат психологических наук, доцент E-mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript Ахмадиева Л.А. – студент E-mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript Казанский государственный архитектурно-строительный университет Адрес организации: 420043, Россия, г. Казань, ул. Зелёная, д. 1 |
Название статьи. | Образовательные пространства города, как элемент брендинга территории |
Аннотация. | Работа посвящена исследованию специальных образовательных пространств города, как элемента брендинга территорий. Обосновывается важность создания таких пространств для развития интеллектуальных, социально-нравственных и поведенческих навыков разных групп населения. Показывается возможность их участия в формировании бренда территории. |
Ключевые слова. | образовательное пространство, городское пространство, бренд территории, социокультурная среда. |
First name, Middle name, Last name, Scientific degree, Scientific rank, Current position. Full and brief name of the organization, The organization address. | Riabov O.R. – candidate of psychological sciences, associate professor E-mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript Ahmadieva L.A. – student E-mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript Kazan State University of Architecture and Engineering The organization address: 420043, Russia, Kazan, Zelenaya st., 1 |
Title of the article | Urban educational environment as an element of territorial branding |
Abstract. | This work focuses on research of special educational environment as part of the branding territories. Special educational environment can help people gain new knowledge and skills, to form skills of social behaviour, affect human behaviour in society. Such spaces can impact on human through the unconscious. There are parameters which affect the emotional reaction to the environment. Some provoke stress and aggression, while others charge creativity. Adverse parameters of urban environment leads to an increase in behavioural problems, an increase in the number of citizens affected by the general deterioration of the daily mood, intense interpersonal relationships, constant anxiety, subjective risk syndrome dyssynchrony mental development. If the surrounding human shapes, lines, surfaces, colours evoke an emotional response, then you can use the architectural and artistic qualities of form and design of specially organized spaces deliberately, predicting a definite response of emotional reactions and behaviours of people Also, the work deals with special educational urban environment as part of the branding territories. Substantiates the importance of the creation of such spaces for the development of intellectual, social, moral and behavioural skills of different groups of the population. It has shown the possibility of their participation in the formation of territory brand. |
Keywords. | educational environment, urban environment, brand territory, socio-cultural environment. |
Для цитирования: | Рябов О.Р., Ахмадиева Л.А. Образовательные пространства города, как элемент брендинга территории // Известия КГАСУ. 2016. №3(37) С.56-61. |
For citations: | Riabov O.R., Ahmadieva L.A. Urban educational environment as an element of territorial branding // Izvestiya KGASU. 2016. №3(37) P.56-61. |