Анкета автора(ов)
Фамилия, имя, отчество, учёная степень, звание, должность. Полное и сокращённое наименование организации, адрес организации. | Зедгенизов А.В. – кандидат технических наук, доцент E-mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript Зедгенизова А.Н. – аспирант E-mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript Иркутский Государственный Технический Университет Адрес организации: 664074, Россия, г. Иркутск, ул. Лермонтова, 83 |
Название статьи. | Оценка генерации поездок к жилым районам средней этажности |
Аннотация. | Рассмотрен режим функционирования жилого объекта средней этажности застройки. Получены суточные распределения продолжительности паркирования. Выявлен уровень загрузки жилого объекта по часам суток. Получено распределение числа жителей на индивидуальном и общественном транспорте для этого типа. |
Ключевые слова. | Генерация поездок, емкость расчетного района, паркирование. |
First name, Middle name, Last name, Scientific degree, Scientific rank, Current position. Full and brief name of the organization, The organization address. | Zedgenizov A.V. – candidate of technical sciences, associate professor E-mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript Zedgenizova A.N. – post-graduate student E-mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript Irkutsk State Technical University The organization address: 664074, Russia, Irkutsk, Lermontova st. 83 |
Title of the article | Estimate of trip generation to the residential areas of medium-rise building |
Abstract. | This article is intended to consider the impact of urban development on the road network. As a rule, the amount of built-up areas of the city is the cause of the generation or acquisition of correspondence. Depending on the range and quantity of available buildings in the calculation of the transport region a tendency of formation of traffic on the road network of the city is allocated. The magnitude of these flows depends on many factors, including the distribution of the use of transport (private, public). The general policy of the city authorities, concentrated in the relevant sections of the master plan, on the rational use of the urban area is important. Zoning of the urban area in accordance with growing needs, the allocation of industrial, residential and other areas within the urban area is a very important part of the transport process. Today, large and major cities need to conduct mass screening aimed at identifying the relationship between the type of the territory in a given area and the estimated value of the transport of passenger correspondence arising directly in these areas. Thus, the prediction of traffic flows based on the characteristics of urban area is of practical and scientific interest. |
Keywords. | Trip generation, capacity area, parking, traffic flow. |
Для цитирования: | Зедгенизов А.В., Зедгенизова А.Н. Оценка генерации поездок к жилым районам средней этажности // Известия КГАСУ. 2012. №1(19) С.32-37. |
For citations: | Zedgenizov A.V., Zedgenizova A.N. Estimate of trip generation to the residential areas of medium-rise building // Izvestiya KGASU. 2012. №1(19) P.32-37. |