Анкета автора(ов)
Фамилия, имя, отчество, учёная степень, звание, должность. Полное и сокращённое наименование организации, адрес организации. | Хафизов Э.Р. – кандидат технических наук, доцент E-mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript Фомин А.Ю. – кандидат технических наук, доцент E-mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript Казанский государственный архитектурно-строительный университет Адрес организации: 420043, Россия, г. Казань, ул. Зеленая, д. 1 |
Название статьи. | Применение модифицированных битумов для дорожного строительства Республики Татарстан |
Аннотация. | Осуществлена модификация нефтяных дорожных битумов добавками полимеров класса термоэластопластов. Исследованы основные физико-технические свойства полимерно-битумных вяжущих. Показано, что полученные полимерно-битумные вяжущие могут быть весьма эффективны в составе полимерасфальтобетона для верхних слоев покрытий автомобильных дорог. |
Ключевые слова. | автомобильная дорога, битум, полимеры, полимерно-битумное вяжущее. |
First name, Middle name, Last name, Scientific degree, Scientific rank, Current position. Full and brief name of the organization, The organization address. | Khafizov E.R. – candidate of technical sciences, associate professor E-mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript Fomin A.U. – candidate of technical sciences, associate professor E-mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript Kazan State University of Architecture and Engineering The organization address: 420043, Russia, Kazan, Zelenaya st., 1 |
Title of the article | Application of modified bitumen for road construction Republic of Tatarstan |
Abstract. | Low elasticity of bitumen, insufficient performance and crack resistance temperature range performance limit lifespan of asphalt concrete pavement on a hot summer period and at low temperatures. One of the main ways to increase the service life of asphalt concrete pavements because of the physical nature and the structural features of asphalt concrete is to change the structure and properties of binding materials, polymer modification. By varying the polymer content in polymer-bitumen binders can achieve any desired performance. This situation is fundamentally changes the situation with knitting – that is, it becomes possible to regulate regional requirements astringent and implement them. The important features of technology for preparation of polymer-bitumen binders are: rapid alignment of the polymer to the bitumen, the ability to maintain a mixture of long time stability of the structure over time. Thus a better distribution (homogenization) of polymers in bitumen medium is achieved by using a colloid mill disperser, and other similar devices. In the Republic of Tatarstan, since 2005, with the construction, repair and reconstruction of roads leading travel organizations were applied asphalt mixture on polymer-bitumen binders in different parts of a total length of over 63 km. |
Keywords. | highway, bitumen, polymers, polymer-bitumen binders. |
Для цитирования: | Хафизов Э.Р., Фомин А.Ю. Применение модифицированных битумов для дорожного строительства Республики Татарстан // Известия КГАСУ. 2014. №4(30) С.303-307. |
For citations: | Khafizov E.R., Fomin A.U. Application of modified bitumen for road construction Republic of Tatarstan // Izvestiya KGASU. 2014. №4(30) P.303-307. |